tisdag 22 januari 2008

UFO

Det handlar egentligen bara om att vilja påverka. Om att vilja säga sitt. Kläder alltså. För mig handlar det egentligen bara om att påverka min omgivning. Jag vill höra kommentarer om hur jag är klädd. Bra som dåliga. Jag vill att människor som ser mig ska titta. Livet blir nämligen så mycket roligare då. När alla tittar.

I helgen när vi hade konferens blev jag nästan utbuad över tröjan jag hade på mig. Den var rosa. Inte vilken rosa som helst, utan knallrosa. De som är bäst betalda här på byrån kom fram och tyckte att jag såg för jävlig ut. Tack sa jag. Sen blev jag nöjd. De såg mig och brydde sig om hur jag såg ut. Jag tro inte att någon annan fick så många kommentarer för sin tröja som jag. Därför är jag nöjd. Mycket nöjd.

Jag tog på mig en tröja som påverkar. Det är så jag gör. För uppmärksamhet är och kommer alltid vara sjukt viktigt för mig. Och varför ska man stå upp och skrika när man kan sitta ner och ändå synas mest?

Inga kommentarer: