måndag 21 januari 2008

I Stockholm spelar vi spel

I fredags kväll spelade jag Stockholmsspelet. Gissa om jag var bra? Självklart, jag är en klippa på frågesport och frågespel. Men det skiter ni naturligtvis i. Det intressanta var att någon hade plagierat mig. Gjort en karikatyr av mig. Mediakillen. Läs här:

"Mediakillen
Är troligtvis inte infödd Stockholmare. Han är inte sällan från Småland. Har tjatat till sig ett jobb som kameraassistent på en produktionsbyrå. Här trivs han som fisken i vattnet. Han och hans kollegor har KOLL! De vet vad som händer i stan. De har alltid en fest på gång men först en gratisdrink på invigningen av nya… Blir nervös och osäker om han missat senaste numret av På Stan (med kalendariet). Syns man inte finns man inte! Han vänder alltid kappan efter trendvinden. I våras var han rockabillyklädd. Nu är han tillbaks till dandy stilen. Han har minst 12 dörrar öppna samtidigt."

Jag är förbannad och vill naturligtvis har någon form av ersättning för att det där spelet använder mig som förebild. Men det verkar jag inte få. 

Inga kommentarer: