onsdag 2 januari 2008

De lovar att det är nytt år.

Är tillbaka i Sthlm sedan några dagar tillbaka och det är inget jag klagar på. Har snabbt och lätt anpassat mig här uppe och vill helst inte lämna staden. Spenderade jul i Kalmar. Det var upp som en sol och ner som en pannkaka, för att uttrycka det milt. 

Förstå.

I Kalmar firar man juldagen på en pizzeria som blir en nattklubb, lounge och lite annat smått å gått efter 22.00. Jag blev serverad en drink av en kille som knappt nådde upp till bardisken och en lite för full Kalmarbo valde att hälla en öl över hela min rygg. Ja, sannerligen, jag hade fantastiskt roligt. Trots, eller kanske med anledninge av, att jag var på en pizzeria. Och alla som är något var där. Det måste jag tillägga.

Sist men i min inte minst så är det nytt år och det måste firas. Jag har tänkt att fira det med träning och god kost. Jag börjar ser ut som en michelingubbe. En lite lönnfet 28-åring. Usch och fy och blä och det är dags att göra något åt det. Så jag tränar och äter sunt. Mer om det sen. Punkt. Slut. God fortsättning.

Inga kommentarer: