måndag 25 februari 2008

Praktikanter

När man jobbar på byrå finns det ständigt en praktikant där. Någon som slickar uppåt och kokar kaffe. Någon som tycker att det coolaste som finns är att vara på en reklambyrå. Någon som ibland ger mig hjältestatus. Det tycker jag om.
Se så. Spring och koka kaffe till mig. Jag har viktigare saker för mig.

Något jag inte gillar är när små smörande praktikanttjejer blir kära i mig. När de springer runt och svansar och är allmänt irriterande. Jag gillar inte små smörande tjejer. Jag gillar självständiga och bitchiga ad-tjejer. Inget annat. Eller det kan vara trevligt med rockiga tjejer också. Inga praktikanter för mig. Tack. Det är min kollega Cs grej. Han tar gärna en praktikanttjej till frukost.

Nu har jag en sån där liten praktikanttjej bredvid mig. Hon är kär. Definitivt. Och jag som måste jobba. Det verkar inte hon förstå. Naturligtvis. Hon är ju praktikant.

Inga kommentarer: