måndag 18 februari 2008

Att jobba som frilans

Jag jobbar som frilansande copy, fast bara på EN byrå. Det betyder att jag i stort sätt försörjer mig genom att jobba för en kund. Det är ganska smidigt och känns i mångt och mycket som att vara anställd. Men i morgon är det en tuff dag på jobbet. Då ska jag in och förhandla om nästkommande 6 månaders arvode. Eftersom jag varken tycker att det är skoj eller bra att kunna sälja mig själv så vet jag inte alls hur det ska gå. Frågan är vad min tid är värd?

Just nu sitter jag och kalkylerar och så här långt går det väl relativt bra. Problemen kommer i morgon när någon annan ska godkänna min kalkyl. Hua.

Som en liten morot inför i morgon har jag lovat mig själv att jag får köpa en dator om förhandlingen går vägen. Jag ska köpa en vit pärla från Apple.
Så om ni kan hålla tummarna för mig blir jag mycket glad.

Bild.

Inga kommentarer: