måndag 17 mars 2008

Rival+DVman

Igår spenderade jag ett par timmar på ett café som heter Café Rival. Det ligger på söder och är lite trendigt. Precis bredvid ligger hotell Rival som ägs av Björn och Benny. Ungefär så.
Där satt jag i alla fall ett par timmar och läste tidning och åt en härlig macka, en ännu godare bulle och så drack jag en apelsinjuice och en espresso. Ni förstår, det tog lite tid. Jag är inte en kille som gillar att vara själv. Och jag är aldrig själv. Aldrig. Så igår när jag gick till Rival så var tanken att jag skulle träffa en kompis och käka brunch men han ringde och ställde in. Helt plötsligt var jag övergiven. Ingen ville äta brunch med mig. Det kändes lite bittert. Så jag ställde in brunchen och gick en liten promenad. När jag var klar med det så köpte jag tidningen DVman och så gick jag till Café Rival. Själv.
Det var så härligt. Så avslappnande. Gör det du också. Att fika själv, att bara varför sig själv och titta på människor och läsa, det är inte så dumt som det låter.

Sid bloggar för www.sidandsally.com.


Inga kommentarer: