onsdag 26 mars 2008

Den 25e är dagen. Som var igår.

Den 25e är befolkningen i Sverige lite gladare. Man ser det i ögonen. Alla går omkring och letar efter något att köpa, nu när de äntligen har lite pengar i plånboken. Det är härligt att se den där konsumtionshysterin. Svensson har gått och tittat efter ett par nya skor de senaste 3 veckorna och i och med att det är den 25e kan han eller hon äntligen slå till.

Själv fick jag ingen lön igår. Chefen krånglade till allt så att jag blev pengalös. Det var inte så roligt ska jag be att få tala om. Hela Sverige traskade runt och var rika, utom jag då. Fortfarande lika fattig som jag alltid är den mellan den 15e-24e varje månad. Jag är nämligen än av de där Svenssonmänniskorna som måste göra av med pengarna direkt vid löning. Jag köper kläder, skor, öl, mat och lite annat. Jag lever som en kung för en dag. Men alltså inte igår. Då åt jag nudlar och drack vatten. I väntan på att chefen skulle sluta krångla.

Men idag smäller det. Jag ska ut och göra av med allt. Äta som en prins, umgås och bara se pengarna rinna iväg. En dag försent, men det är väl inte hela världen?

Sid bloggar för www.sidandsally.com.

Inga kommentarer: