onsdag 17 september 2008

Kan vi prata ut om det här med Chinos....!?

Fine, jag kan erkänna att jag är modeintresserad. Inte bara ganska intresserad utan VÄLDIGT intresserad. Jag kan stå för det och tycker inte att det är det minsta fjolligt. Mode är fantastiskt. Dock kan jag känna att även det vackra har en gräns. Och när det kommer till Chinos kan jag känna att det nästan har blivit lite för "hypat" och peaken lär inte dala under hösten. Nä, för chinos är det plagg som fortfarande skall bäras. Med stolthet. Gärna upprullade ben.

Men Sid tycker att Chions-hysterin faktiskt gått över gränsen. Jag kommer med andra ord inte att köpa mig ett par beiga höst-chinos. Där går min gräns. Jag är chios-mätt.

Däremot kan jag inte lova att INTE investera i ett par röda eller eventuellt ett par grå. Dock inte upprullade.

Damn, jag är en svag individ som inte ens kan stå emot mina egna förbud. Ok, då. Chinos är en fantastisk uppfinning.



De här varianterna kommer från Dr Denim.

/ Sid

Sid bloggar för www.sidandsally.com.

Inga kommentarer: