torsdag 20 december 2007

Sally ska ha en eloge

Och anledningen till det är att hon först nu har förstått att det finns något som heter Skype. Att hon sedan fortfarande har svårt att förstå att det fungerar orkar jag inte nämna. Jag orkar inte heller kommentera det faktum att hon först nu har fattat att man klarar sig med en mobil.

För någon dag sedan ringde hon från sin mobil och berättade att vi skulle SkypeA. Jag började skratta. Och så skrattade jag. Sen frågade jag varför vi skulle skypeA. Vi pratade i mobilen och hon ville att vi skulle skypeA senare i veckan. Det är hysteriskt märkligt. Hysteriskt skoj och exakt precis så knasigt som det låter. Jag tror att Sally tyckte jag var märklig och lite dum som skrattade. Sally kom inte med någon bra förklaring vad Skypeintresset kommit ifrån men jag tror att hon läst det i något kvinnomagasin. Det brukar vara där hon får sina mest märkliga idéer.

Ja, vi skypeade i alla fall och jag säger bara en sak. Det gör jag inte om. Inte inte inte. Sally i fortsättningen pratar vi i mobiltelefon, det är du bra på. Nu ska jag lägga mig på soffan och skratta ett tag.

Inga kommentarer: